LIEBSTER BLOG AWARD TAG #2








Hej moliki!

Julia z bloga Książeczka Na Półeczkę nominowała mnie do Liebster Blog Award Tag, za co bardzo dziękuję ^^
Nie tracąc więcej czasu, lecimy z odpowiedziami na pytania:


 1. Co najbardziej lubisz w książkach?   
Oj, na to pytanie można się naprawdę nieźle rozpisać. Jednak, tak jak każdy czytelnik, w książkach najbardziej kocham to, iż mam możliwość przeniesienia się do zupełnie innego świata, by przeżyć wraz z bohaterami przygody, które w prawdziwym życiu często nie miałyby racji bytu; za to, że są dla mnie zarówno inspiracją, osobistym przewodnikiem, jak i wiernym przyjacielem.




2. Jaką książkę uważasz za największy klasyk i dlaczego?


 


Szczerze mówiąc, nie mam na swoim koncie wielu przeczytanych klasyków, jednak jeśli miałabym wybierać, na ten moment byłaby to ,,Opowieść o Dwóch Miastach'' C. Dickensa
Niesamowity styl tego autora pozwolił mi przenieść się do XVIII-wiecznego Paryża i Londynu oraz całą sobą poczuć klimat tamtego okresu. Świetnie wykreowani bohaterowi, spójna, bardzo ciekawa fabuła całkowicie mnie kupiła.
Recenzję znajdziecie tutaj ---> Recenzja





3. Z jaką postacią książkową się utożsamiasz?
Myślę, że najbardziej utożsamiam się z Bree Prescot z książki ,,Bez Słów'' M. Sheridan lub poniekąd z Tessą Gray z ,,Diabelskich Maszyn'' C. Clare






4. Jak nazywa się najstarsza książka jaką masz?


 





Wiecie, że nie mam kompletnie pojęcia? Pewnie jedna z tych, które czytałam w dzieciństwie, ale nie jestem w stanie wskazać, jaka dokładnie.













5. Czy dzięki tobie ktoś przekonał się do czytania/ zaczął czytać?
Z dumą przyznam, że moja mama :D ♥



6. Jaka książka ma według ciebie najładniejszą okładkę?

 




Pisałam o tym kiedyś oddzielnego posta, także odsyłam do niego ---> Post
Aczkolwiek jest wiele innych, nowych książek, które zachwycają swoimi okładkami i nie byłabym w stanie wymienić wszystkich. Jedną z ładniejszych, jakie widziałam, jest na pewno okładka książki ,,Strasznie Głośno, Niesamowicie blisko''.







7.  Do jakiej książki masz największy sentyment?
To nie tylko sentyment, ale i moja ogromna, obecna miłość, czyli ,,Dary Anioła''



8. W jaki sposób układasz książki?
Układam je różnie, oczywiście książki tego samego autora lądują obok siebie, a całą resztę układam kolorystycznie/wielkościowo/według własnego widzi mi się.





9. Czytasz w plenerze?

Zdarza mi się, ale bardzo rzadko. Dom, łóżko to moje stałe miejsce do czytania.




10. Wolisz twarde czy miękkie okładki? 


     




To zależy i w zasadzie nie wiem od czego. Czasami wygodniej jest mi czytać książkę w grubej, czasami w miękkiej okładce. Jednak te w twardej wyglądają pięknie na półce :D









11.  W jakim książkowym uniwersum chciałbyś się znaleźć? 
Zdecydowanie w świecie Nocnych Łowców



 

Do wykonania tego tagu zapraszam:


Moje pytania dla Was:

1. Jaka jest Twoja ulubiona seria fantasy?
2. Najlepsza według Ciebie ekranizacja książki?
3. Wolisz książki jedno czy wielotomowe?
4. Ile książek liczy Twoja domowa biblioteczka?
5. Twój ulubiony autor i autorka książek?
6. Jakiego bohatera chciałbyś poznać w realnym świecie i dlaczego?
7. Ulubiona książka z motywem historycznym?
8. Młodzieżówka, którą poleciłbyś każdemu niezależnie od wieku?
9. Najlepsza trylogia, jaką czytałeś?
10. Używasz ręcznie robionych czy kupowanych zakładek?
11. Książka, która dała Ci do myślenia wyjątkowo dużo?



Powodzenia ♥ 

30 komentarze:

  1. Zdziwiłam się, kiedy zobaczyłam Strasznie głośno, niesamowicie blisko. Widziałam ostatnio zapowiedź filmu w telewizji, ale nie wiedziałam, że jest książka! Dziękuję za uświadomienie mnie, z chęcią ją przeczytam. Cieszę się, że udało Ci się namówić mamę do czytania książek, ja swoją namawiam już kilka lat :D

    Pozdrawiam serdecznie,
    Cmentarz Zapomnianych Książek

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jest i książka :D Ja osobiście nie oglądałam nawet filmu, bo nie lubię spoilerować sobie ekranizacją, a papierowa wersja w tej okładce chodzi niestety po wysokich cenach w pojedynczych egzemplarzach w internecie :( Ale nadal polubię i być może w końcu gdzieś ją dorwę ^^

      Usuń
  2. Dziękuję kochana za nominację! Świetny post jak zwykle <3

    OdpowiedzUsuń
  3. Nigdzie nie umiem znaleźć książki,, Strasznie Głośno, Niesamowicie blisko'', żeby ją kupić :/ chyba będę musiała się rozejrzeć za ebookiem
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj ja mam ten sam problem :(
      Na allegro są jakieś pojedyncze egzemplarze, ale w kolosalnych cenach...A wchodzi nowe i to o wiele brzydsze wydanie tej książki :/

      Usuń
    2. Właśnie widziałam te nowe wydanie i nie podoba mi się :(

      Usuń
    3. Mi też się nie podoba, jest ogromna przepaść pomiędzy tą starą a nową okładką :(

      Usuń
  4. Jak to się stało, że nie znam "Opowieści o dwóch miastach"... Skandal! Tym bardziej, że ostatnio coraz częściej o niej słyszę ;/ Muszę wszystko nadrobić. :)

    Pozdrawiam,
    Czytanie Naszym Życiem

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo Ci polecam Opowieść o Dwóch Miastach!
      Świetnie napisana powieść, którą naprawdę warto przeczytać :D

      Usuń
  5. Również uwielbiam czytać w moim ukochanym łóżeczku <3
    Bardzo i to bardzo dziękuję za nominację do tagu :) Jeszcze takiego nie robiłam na blogu, dlatego na pewno w najbliższym czasie postaram się to zmienić :)
    czytamogladampisze.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  6. Kiedy byłam u Ciebie ostatnim razem, zapomniałam się dodać do obserwowanych, superrr xD Ale już naprawiłam błąd, także spoko spoko 8)
    Lubię czytać LBA u innych, zawsze można czegoś ciekawego się dowiedzieć o autorach bloga <3 (choć sama LBA nie za bardzo lubię wykonywać, sama nie wiem czemu xD) Fajne gify!! ^_^ ^_^ Stitch <3 <3
    Ja chciałam zarazić siostrę miłością do czytania, ale ona się nie daje xD Powiedz jej tylko słowo 'książka', a dostaje jakiegoś wstrętu kurczę, wszystkie powieści wsadza do jednego worka i NIC nie jest jej w stanie przekonać, żeby przeczytała jakąś książkę niebędącą lekturą :( Przykrości :(
    Nie czytałam Darów Anioła, ale planuję to zmienić... kiedyś :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nic się nie stało haha, mój blog nie ucieknie ^^
      Co do Twojej siostry, naprawdę ciężko jest przekonać do czytania kogoś, kto całkowicie wzbrania się przez książkami :( Ale może znajdziesz dla niej coś lekkiego, ale zarazem ciekawego, co powinno się jej spodobać i któregoś razu jednak po nią sięgnie i przeczyta chociaż kilka stron :D

      Usuń
  7. Właśnie mi przypomniałaś, że teraz jakoś wyszło/wychodzi wznowienie "Strasznie głośno..." może w końcu będę mieć okazję przeczytać, bo te wszystkie egzemplarze wydawały się przede mną uciekać xd
    Twarde okładki rządzą! Ale lepiej mi się czyta w miękkich xd

    Pozdrawiam
    To Read Or Not To Read

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam nadzieję, że i mi i Tobie uda się w końcu przeczytać tę książkę!
      A u mnie to różnie, czasami są wygodniejsze miękkie, czasami twarde okładki :D

      Usuń
  8. Łóżko jest najlepszym miejscem na świecie do czytania :D wygodnie, mięciutko i w ogóle :D na dworze lubię czytać, ale długo to nie trwa bo albo za gorąco, albo nie wygodnie, albo owady atak bojowy przeprowadzają xD
    O jej Bez słów jest genialne, więc Cię rozumiem co do utożsamiania się z Bree <3
    I cudowne Dary Anioła x♥

    Zapraszam Cię na konkurs :)
    http://coraciemnosci.blogspot.com/2017/05/konkurs_1.html

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czytanie na dworze potrafi być czasami uciążliwe xD Mi też poniekąd przeszkadzają przechodzący ludzie, bo zawsze ktoś tam się napatoczy ;d

      Usuń
  9. No proszę jaka fascynacja Darami Anioła. Chyba już z tego wyrosłam, ale kiedyś mocno mnie ekscytował świat Nocnych Łowców... "Opowieści o dwóch miastach" nie znam. Chyba jesteś pierwszą blogerką, jaką spotkałam, która poleca Dickensa a nie Austin czy siostry Bronte.
    PS: U Ciebie również bardzo ciekawie.

    Pozdrawiam, Oktawia
    Babskie Czytanki

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja do teraz żyję Nocnymi Łowcami :D
      ,,Opowieść o Dwóch Miastach'' gorąco polecam, ponieważ książka jest bardzo ambitna, interesująca aż do samego końca, a fabuła przedstawiona przez Dickensa na pewno przypadnie Ci do gustu :)
      Dziękuję :*

      Usuń
  10. Super blog, uroczy wygląd! <3 Uwielbiam takie posty, bo dzięki nim możemy bliżej poznać autora bloga :) Pozdrawiam.
    http://morzespokoju.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Ci bardzo ♥ I cieszę się, że post się podoba :D

      Usuń
  11. Bardzo fajne pytania, a twoje odpowiedzi w większości popieram. "Opowieści o dwóch miastach" jeszcze nie czytałam, ale mam w planach to zrobić. Również zazwyczaj czytam w moim łóżku, bo to chyba jest najlepsze miejsce na świecie, aby to robić!
    Pozdrawiam xx
    http://slowoposlowie.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Polecam jak najbardziej Opowieść o Dwóch Miastach :D
      Łóżko to najlepszy azyl do czytania książek *-*

      Usuń
  12. Fajne LBA i jeszcze bardziej przyciągnęłaś mnie do książki "Bez słów". Muszę w końcu przeczytać pozycje z tej serii. Mam namówiła Cię na czytanie? Zazdroszczę! :D
    Pozdrawiam // Książki w Piekle ♥

    OdpowiedzUsuń
  13. Kurcze! Muszę w końcu przeczytać serię "Dary anioła" :) świetne odpowiedzi. aż chciało się czytać

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj koniecznie, te książki to życie! haha :D

      Usuń
  14. Lubię czytać w plenerze, wówczas jakby zmysły bardziej były wyostrzone na odbiór opisywanych historii. :)
    Bookendorfina

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Być może, ja osobiście do tej pory nie mogę znaleźć dogodnego miejsca, by czytać na zewnątrz:(

      Usuń

BOOKSTAGRAM

Najchętniej Odwiedzane Posty

SZUKAJ

WYŚWIETLENIA