NAJPIĘKNIEJSZE KSIĄŻKOWE OKŁADKI W POLSKICH WYDANIACH | CZ.2




Może niektórzy z Was pamiętają, gdy kilka miesięcy temu pojawiło się u mnie zestawienie 15 najpiękniejszych książkowych okładek w polskich wydaniach. Od tamtej pory na rynek wleciało mnóstwo kolejnych tytułów, które mogą poszczycić się wyjątkowo rzucającymi się w oczy wydaniami.
Ci, którzy chcieliby obejrzeć poprzednie zestawienie, mogą wejść w link poniżej:

 
W części drugiej dostaniecie ode mnie zbiór kolejnych 15 cudownych (według mnie) okładek, które zasługują na ich pokazanie.
Kolejność książek jest przypadkowa, a wszystkie tytuły zostały wybrane przeze mnie, więc jest to tylko i wyłącznie moje subiektywne zdanie. 
Ciekawi?
No to zaczynamy! 








 


1. ,,Początek Wszystkiego'' 


O tej książce ostatnio aż huczy w blogosferze, więc jest raczej dość rozpoznawalna. Opinie na jej temat są różne, czemu nie trzeba się dziwić, bo z młodzieżówkami tak już niestety bywa.
Tak czy siak, nawet jeśli treść nie przypadnie komuś do gustu, chyba każdy zgodzi się, że okładka prezentuje się cudownie? :D






 






2. ,,Ogród Małych Kroków''

Ciepła, w takim wiosenno-letnim klimacie od razu rzuca się w oczy po wejściu do sklepu. Czytać jeszcze nie czytałam, ale z chęcią postawiłabym ją u siebie na półce! 








  





 3. ,,Zakazane Życzenie''

W tym wydaniu zakochałam się od momentu zapowiedzi książki! Niesamowicie bajeczna okładka, jak i wykończenie książki od środka. 
Jednym słowem piękna!   














4. ,,Cisza''

Osobiście uwielbiam wszelkie odcienie niebieskiego, a okładka ,,Ciszy'' aż razi głębią tego koloru. W dodatku błyszcząca, bardzo prosta w wykonaniu, ale zaskakująca efektem końcowym :D















5. ,,Światło, Które Utraciliśmy''

Książka, która jeszcze nie miała swojej premiery, ale sporo osób otrzymało egzemplarze recenzenckie, więc myślę, że większość z Was będzie ją znać. 
Kompozycja dwójki zakochanych na tle wielkiego miasta wygląda świetnie! Niby żaden oryginalny pomysł, ale jednak prezentuje się nad wyraz dobrze.   








 




6. ,,Buntowniczka z Pustyni'' & ,,Zdrajca Tronu''

Oba tomy z tego cyklu zostały ślicznie wykonane z zewnątrz. W dodatku po połączeniu okładki jednego i drugiego, widzimy, że wzory są ze sobą symetryczne, a zmienia się jedynie ich kolor :D  











7. ,,Magonia'' & ,,Gniazdo''

  Co prawda bardziej podoba mi się okładka ,,Gniazda'', które wyszło miesiąc temu, ale pierwszy tom również wygląda bardzo ładnie.















8. ,,Zapach Domów Innych Ludzi''


Jedna z moich ulubionych opraw graficznych pośród książek.
Sami oceńcie - wspaniała, prawda? :D 















9. ,,Szóstka Wron'' & ,,Królestwo Kanciarzy''

W poprzednim zestawieniu zabrakło tej duologii, a więc dodaję ją tutaj. Przy obu tomach liczy się całe wydanie - gruba oprawa, kolorowe brzegi kartek i magicznie ozdobione wnętrze.












10. ,,Twierdza Kimerydu''

To raczej najładniej wyglądająca książka od wydawnictwa Novae Res. Całość strasznie mi się podoba: okładka, tył książki, komiksy w środku.
Moja mama również się pod tym podpisuje!  















11. ,,Kroniki Jaaru. Księga Luster''

  Cóż poradzić, mam słabość to baśniowych ilustracji, w dodatku z  błyszczącymi i twardymi okładkami.















11. ,,Łabędzi Śpiew''

Natomiast te książki, mimo iż mroczne, mają w sobie coś, co mnie kupiło. Nie potrafię Wam nawet wytłumaczyć, co konkretnie podoba mi się w tych okładkach, ale są według mnie świetne.









12. ,,Silver''
1,2,3 Księga Snów

Tych książek również zabrakło w poprzednim zestawieniu, a wszystkie trzy tomy na żywo prezentują się naprawdę super!









13. ,,Cykl: Firebird''

Premiera dwóch pozostałych części dopiero przed nami, ale jest na co czekać! Przynajmniej od tej graficznej strony. 









 14. ,,Wędrówka z Ablem''

Prosta, utrzymana w odpowiedniej tonacji.
Fioletowe niebo i księżyc bardzo fajnie kontrastują z jasnym piaskiem pustyni.  















15. ,,Prawdodziejka'' & ,,Wiatrodziej''

Szczegółowo dopracowane od razu przywodzą na myśl dobrej klasy fantastykę. Aż żałuję, że do tej pory ich nie przeczytałam!









A jak jest z Wami?
Podobają się Wam zaprezentowane wyżej okładki?
Napiszcie w komentarzach, jakie inne oprawy książkowe, według Was, są jednymi z najpiękniejszych!  

 

22 komentarze:

  1. Mi się najbardziej podoba okładka początek wszystkiego mój blog

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie za bardzo podoba mi się okładka "Ogrodu", ale może to dlatego, że nie lubię twarzy na okładkach. Za to uwielbiam okładkę "Światła,które utraciliśmy" Okładka "Prawdodziejki" jakoś mnie nie zachwyca. Bardziej podoba mi się ta "Wiatrodzieja". Jednak zgodzę się, że obie zapowiadający dobrą fantastykę��

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Z Ogrodem rzeczywiście może być różnie ze względu na panią z okładki ;d Mi akurat strasznie się podoba, ale to kwestia gustu :D I fakt, Wiatrodziej ma nieco ładniejszą okładkę od Prawdodziejki!

      Usuń
  3. Wszystkie są wspaniałe <3 Ładne okładki mają też "Zapisane w wodzie", "Słowik", "Confess", "Gniazdo" i "Przez niego zginę". Jak te książki kupowałam to nie mogłam przestać na nie patrzeć. :D

    http://itsabookgeek.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Fakt, te książki też mają ładne okładki :D Chociaż Zapisane w Wodzie akurat tak sobie mi się podoba ;d

      Usuń
  4. Duologia Wron, Kroniki Jaaru i Twierdza - zdecydowanie! <3 Ogród małych kroków moim zdaniem ma paskudną okładkę, nienawidzę twarzy :c. Ładne tam są tylko te kwiatuszki.
    xx,
    http://pattzy-reads.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Haha czyli jednak ta twarz wielu osobom nie pasuje :D

      Usuń
  5. Zgadzam się! Te okładki są naprawdę piękne, choć ja osobiście dodałabym tutaj również serię "Wojownicy" Erin Hunter z pięknymi kotami na środku każdej okładki i najnowsze okładki do książek o Harrym Potterze
    Zapraszam do mnie na nową recenzję :)
    http://herbaciane-recenzje.blogspot.com/2017/06/mroczne-alter-ego-harryego-pottera.html

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Seria Wojownicy też całkiem nieźle się prezentuje :D A najnowsze okładki do Harry'ego faktycznie są cudowne! ♡

      Usuń
  6. "Zapach domów innych ludzi" jest przepiękna!

    Pozdrawiam
    ver-reads.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  7. Ja uwielbiam minimalistyczne okładki, a z tych tutaj podoba mi się tylko "Cisza", ale post bardzo fajny.


    http://holding-some-books.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja z kolei lubię, gdy coś się na nich dzieje :) Dziękuję!

      Usuń
  8. Wybrałaś naprawdę bardzo ładne okładki! :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Wszystkie okładki mają moc przyciągania uwagi czytelnika, zmysłowego kuszenia. :)
    Bookendorfina

    OdpowiedzUsuń
  10. Bardzo podobają mi się okładki "Początku wszystkiego", "Zakazanego życzenia" i serii "Firebird" - widziałam je już wcześniej i zgadzam się w 100 procentach. Ale pierwszy raz widzę "Światło, które utraciliśmy" i jestem zauroczona *.* Jedyne co bym wyrzuciła z Twojego zestawienia to serię "Silver" - prawdę mówiąc uważam, że te okładki są wręcz brzydkie...

    Pozdrawiam.
    Babskie Czytanki

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A wiesz, że jeszcze kiedyś okładki Silver też w ogóle mi się nie podobały? :D Dopiero potem diametralnie zmieniłam zdanie xd

      Usuń
  11. Zawsze piękna okłądka przyciąga wzrok czytelnika :) Ja zawsze mam tak, że patrzę pierwsze na okładkę, nieraz kupowałam książki przez pryzmat okładki :D Najpiękniejsza w Twoim zestawieniu jest okładka "Początek wszystkiego" <3

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, Początek Wszystkiego ma cudowną okładkę! ♥

      Usuń

BOOKSTAGRAM

Najchętniej Odwiedzane Posty

SZUKAJ

WYŚWIETLENIA